یکشنبه , سپتامبر 22 2019
Breaking News
Home / روانشناسی و علوم تربیتی / دانلود- تعیین میزان افسردگی در دانشجویان خوابگاهی و غیرخوابگاهی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

دانلود- تعیین میزان افسردگی در دانشجویان خوابگاهی و غیرخوابگاهی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

تعیین میزان افسردگی در دانشجویان خوابگاهی و غیرخوابگاهی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdoc
حجم فایل55 کیلو بایت
تعداد صفحات85
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تعیین میزان افسردگی در دانشجویان خوابگاهی و غیرخوابگاهی و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

چكیده:

پژوهش حاضر قصد دارد به بررسی رابطه بین افسردگی و پیشرفت تحصیلی و تفاوت آن در دو گروه خوابگاهی و غیرخوابگاهی بپردازد. در واقع بدنبال پاسخ به این سؤال است كه آیا محیطی مانند خوابگاه می‌تواند با ایجاد افسردگی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان تأثیر بگذارد؟

برای رسیدن به هدف مذكور از طرح ـ پس رویدادی (علی ـ مقایسه‌ای) استفاده كردیم جامعه و نمونه پژوهش حاضر كل دانشجویان دختر در حال تحصیل رشته روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران می‌باشد كه كل جامعه بعنوان نمونه مورد مطالعه قرار گرفت.

داده‌های مورد نظر برای متغیر افسردگی از طریق پر كردن سیاهه افسردگی بك و برای پیشرفت تحصیلی معدل ترم گذشته دانشجویان جمع‌آوری شد.

برای تجزیه و تحلیل آماری داده‌های از ضریب همبستگی پیرسون و t دو گروه مستقل استفاده گردید نتایج پژوهش نشان داد بین میزان افسردگی و پیشرفت تحصیلی رابطه معناداری وجود دارد.

فهرست مطالب

عنوان …………………………………………………………………………………………… صفحه

چكیده………………………………………………………………………………………………………

مقدمه……………………………………………………………………………………………………. 2

فصل اول: گستره علمی مسئله مورد بررسی

1ـ بیان مسئله ……………………………………………………………………………………….. 7

2ـ اهمیت و ضرورت پژوهش ……………………………………………………………….. 11

3ـ اهداف…………………………………………………………………………………………….. 14

4ـ فرضیه‌های پژوهش …………………………………………………………………………. 15

5ـ متغیرها و تعریف عملیاتی آنها …………………………………………………………… 16

6ـ خلاصه ………………………………………………………………………………………….. 18

فصل دوم: مرور تحلیل یافته‌ها در زمینه بررسی حاضر

1ـ مبانی نظری ……………………………………………………………………………………. 20

الف افسردگی (مفهوم و نظریه‌های مربوط به آن)……………………………………………

روان تحلیل‌گری ………………………………………………………………………………….. 22

رفتاری‌نگر…………………………………………………………………………………………… 25

شناختی………………………………………………………………………………………………. 30

زیست‌شناختی …………………………………………………………………………………….. 32

انواع ………………………………………………………………………………………………….. 35

میزان شیوع ……………………………………………………………………………………….. 36

ب ـ پیشرفت تحصیلی ………………………………………………………………………….. 37

2ـ یافته‌های پژوهشی …………………………………………………………………………… 43

3ـ خلاصه ………………………………………………………………………………………….. 50

فصل سوم: فرآیند روش شناختی

1ـ انتخاب نمونه ……………………………………………………………………………………….

الف ـ جامعه و نمونه ……………………………………………………………………………. 52

2ـ ابزار گردآوری اطلاعات …………………………………………………………………… 53

الف ـ معرفی سیاهه ……………………………………………………………………………… 53

ب ـ روش اجرا و نمره‌گذاری …………………………………………………………………. 54

ج ـ اعتبار و پایایی ……………………………………………………………………………….. 54

3ـ طرح تحقیق و روشهای آماری ………………………………………………………….. 56

الف ـ طرح تحقیق ………………………………………………………………………………… 56

ب ـ روشهای آماری …………………………………………………………………………….. 58

4ـ خلاصه ………………………………………………………………………………………….. 59

فصل چهارم: ارائه و تحلیل نتایج كمی

1ـ ارائه داده‌های توصیفی بدست آمده ……………………………………………………. 61

2ـ بررسی نتایج در چهارچوب بدست آمده ……………………………………………… 63

الف ـ نتایج حاصل از رابطه بین افسردگی و پیشرفت تحصیلی……………………. 64

ب ـ نتایج آزمون t در متغیر افسردگی …………………………………………………….. 65

ج ـ نتایج آزمون t در متغیر پیشرفت تحصیلی ………………………………………….. 65

3ـ خلاصه…………………………………………………………………………………………… 67

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری

1ـ بحث و بررسی درباره یافته‌ها …………………………………………………………… 69

2ـ جمع‌بندی و نتیجه‌گیری …………………………………………………………………….. 72

3ـ كاربرد نتایج …………………………………………………………………………………… 73

4ـ محدودیت‌ها…………………………………………………………………………………….. 78

5ـ پیشنهادات………………………………………………………………………………………. 79

منابع

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

About فایل ورد

Check Also

دانلود: پرخاشگری مرتبط با تعارض

پرخاشگری مرتبط با تعارض دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی فرمت فایل docx حجم فایل …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + یک =